عسل دیابتی چیست آیا افراد مبتلا به دیابت میتوانند عسل بخورند ؟

عسل دیابتی چیست؟ آیا افراد دیابتی میتوانند عسل بخورند؟

برای عسل خواص فراوانی ذکر شده اما از قدیم این سوال وجود داشته که آیا افراد دیابتی میتوانند عسل مصرف کنند؟ آیا کسانی که دیابت نوع یک یا دو دارند اگر عسل طبیعی و خالص دسترس داشته باشند می توانند عسل بخورند؟


عسل دیابتی چیست؟

عسل دیابتی چیست و آیا عسلی وجود دارد که منجر به درمان یا کنترل بیماری دیابت بشود؟

قبل از اینکه به سوالات فوق پاسخ دهیم باید به طور دقیق دیابت را بشناسیم.

دیابت نوع یک و دو

دیابت چیست و دیابت نوع یک و نوع دو چه تفاوتی دارند؟

دیابت یا بیماری قند (یا Diabetes Mellitus) یک اختلال سوخت و سازی (متابولیک) در بدن است. در این بیماری توانایی تولید هورمون انسولین در بدن از بین می‌رود یا بدن در برابر انسولین مقاوم شده و بنابراین انسولین تولیدی نمی‌تواند عملکرد طبیعی خود را انجام دهد. نقش اصلی انسولین پایین آوردن قند خون توسط سازوکارهای مختلف است. منبع

بیماری دیابت به دو گروه اصلی تقسیم میشود: به زبان خیلی ساده در دیابت نوع یک، بدن توانایی تولید کلید ورودی قند به سلول ها را از دست داده و در دیابت نوع دو کلید وجود دارد ولی قفل خراب است!

انسولین - قند خون
انسولین – قند خون

این افراد با شناخت به موقع و خود مراقبتی میتوانند از عواقب سخت این بیماری جلوگیری کنند.

عسل دیابتی چیست؟

 آیا افراد دیابتی میتوانند عسل بخورند؟ آیا افرادی که انسولین استفاده میکنند یا برای کنترل دیابت قرص استفاده میکنند (دیابت نوع یک) میتوانند عسل بخوردن؟ عسل دیابتی چیست؟ روش استفاده از عسل برای افراد مبتلا به دیابت چگونه است و آیا عسل میتواند بیماری افراد مبتلا به دیابت را درمان کنند.

دیابت و عسل

عسل دیابتی چیست؟

پاسخ به سوالات زیر درباره دیابت و عسل دیابتی و بسیاری سوالات دیگر که هیچ جا نشنیده اید در فایل صوتی
  • آیا عسل بدون قند وجود داره؟
  • عسل شما چند درصد قند داره؟
  • آیا عسل منجر به درمان دیابت میشه؟
  • من دیابت دارم ، آیا میتونم عسل شما رو استفاده کنم؟
  • و…

همانطور که در این ویدئو گفته شد عزیزانی که به دیابت دچار هستند باید در مصرف غذاهای مختلف رعایت کنند و درصورت تمایل به مصرف عسل از کیفیت و طبیعی بودن آن اطمینان پیدا کنند.

همچنین استفاده از عسل باید بجای طعم دهنده های مصنوعی که تاکنون استفاده میکرده اند با رعایت اصل تدریجی افزودن و کنترل دقیق قند خون در هر مرحله می باشد. همچنین پیش از مصرف عسل با پزشک خود مشورت نمایید.

آیا عسل طبیعی دیابت را درمان میکند؟

دیابت انواع مختلفی دارد و در بعضی مراحل قابل پیشگیری و در برخی مراحل غیرقابل درمان اعلام شده. درحال حاضر تحقیقاتی وجود داره که مصرف صحیح عسل طبیعی به پیشگیری و درمان برخی از انواع دیابت کمک میکند که صد البته نیاز به منابع معتبری دارد. آنچه که درحال حاضر میتوان گفت مصرف عسل طبیعی در کنترل دیابت و بهبود کیفیت زندگی افراد دیابتی مشخص است.

درمان دیابت با سایر محصولات زنبور عسل

از محصولاتی که زنبور تولید میکند و در درمان و کنترل بیماری دیابت از آن استفاده میشود بره موم است. اطلاعات بیشتر درباره بره موم: درمان دیابت با بره موم . همچنین ژل رویال از دیگر تولیدات زنبور است که در درمان، کنترل و بهبود افراد دیابتی مورد مصرف قرار گرفته: خواص و طریقه مصرف ژل رویال

آیا عسل قند خون را بالا می برد؟

بله مصرف عسل طبیعی نیز قند خون را بالا میبرد اما مزیتی که به قندهای مصنوعی دارد این است که زحمت کمتری را برای کبد ایجاد میکند.

به عنوان آخرین نکته درباره مصرف عسل برای افراد دیابتی حتما نمونه مورد مصرف را از طریق یک آزمایش جامع در آزمایشگاه مورد تایید سازمان استاندارد تست کنید.

۱۲ در مورد “عسل دیابتی چیست؟ آیا افراد دیابتی میتوانند عسل بخورند؟”

  1. سلام
    من دیابت ۲ دارم می شه منو راهنمایی کنید که چه عسلی باید بخرم که قندم بالا نره

    1. سلام جناب مرزبان؛ توضیحات ویدئو درباره عسل و میزان و طریقه استفاده عسل برای افراد دیابت یک و دو را حتما ملاحظه کنید.

  2. سلام.باتشکراززحمات شمابجهت جمع آوری وارائه مقالات کاربردی.همچنین حساسیت شما به جهت تولید عسل مرغوب وسلامت محور.انشاالله درنیت خیری که دارید توفیقات روزافزون خداوند همراهتان باشد.

    1. سلام؛ متشکرم دوست گرامی، امیدوارم با همکاری عزیزانی مثل شما دعای خیرتان محقق شود. سلامت و شاد باشید.

    1. سلام؛ خیر دوست عزیز. ذاتا عسل طبیعی شامل چندین نوع عسل هست که ترکیب این ها به شهد گیاهان منطقه ارتباط مستقیم دارد. یکی از این اصطلاحا قندها ساکارز است که شما با نام شکر می شناسید. افراد دیابتی حتی عسلهای صد در صد طبیعی را باید با رعایت حد خطر استفاده کنند. یعنی افراد دیابتی که قند خونشان با داروهایی نظیر قرص یا تزریق کنترل میشود نمیتوانند بدون محدودیت عسل بخورند و باید میزان مصرف عسلشان کاملا کنترل شده باشد.

  3. باسلام خدمت شما.راهنمایی ها ومقالات جامع شما
    تاحدود زیادی پاسخ مرا داد و از این بابت بسیار از
    شما سپاسگزارم.

    1. سلام محمدرضا؛ باعث خوشحالی ماست که توانسته ایم در موضوع مورد نظر پاسخ سوال خودرا پیدا کنید، درصورتی که ابهام و سوالی در ارتباط با عسل دیابتی یا مصرف عسل برای افراد دیابتی میتوانید سوالتان را همینجا مطرح نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *