گرده گل زنبورعسل چیست؟

خواص گرده گل؟ گرده زنبور عسل چیست؟

گرده گل چیست؟ قبل از بررسی خواص درمانی این ماده ارزشمند باید بدانیم خواص گرده گل زنبور عسل چیست و چگونه تهیه می شود و مواد تشکیل دهنده گرده گل چیست؟


گرده گل چیست؟

گرده گل زنبور عسل که با نام‌های “نان زنبور عسل” و “آمبروسیا” نیز شناخته می‌شود، یک گلوله از گرده گیاهان موجود در مزرعه است که توسط زنبورهای کارگر جمع آوری شده و به عنوان منبع غذایی اولیه برای کندو استفاده می‌شود.زنبورهای عسل گردها را از بذرهای گیاه جمع آوری می کنند، این مواد جمع آوری شده را با دوز کوچکی از ترشح از غدد بزاقی یا شهد مورد استفاده قرار می دهند و گرده گل را در سبدهای خاص (به نام corbiculae) قرار می دهند که بر روی پاهای عقبی قرار می گیرند.

پس در پاسخ این سوال که گرده گل زنبور عسل چیست؟ میتوان گفت گرده گلهای مختلف که توسط زنبور عسل برای تغذیه خود و لاروها جمع آوری میشود.

زنبور چگونه گرده گل را جمع آوری میکند؟

پس از جمع آوری گرده، به کندو منتقل می شود که در سلول های لانه زنبوری توسط زنبور عسل بسته بندی خواهند شد. سپس سطح گرده جمع آوری شده با یک لایه نازک از عسل و موم پوشیده شده و نان زنبور را بوجود می آورند. نان زنبور عسل توسط فرایند بی هوازی تحت عمل جراحی قرار می گیرد و توسط اسید لاکتیک ناشی از آن حفظ می شود. نان زنبور عسل به عنوان منبع اصلی پروتئین برای کلنی زنبور عسل استفاده می شود.

مواد تشکیل دهنده گرده گل زنبور عسل چیست؟

گرده گل زنبور عسل از قندهای ساده، پروتئین، مواد معدنی و ویتامین ها، اسیدهای چرب و درصد کمی از اجزای دیگر تشکیل شده است. گرده زنبور عسل با بزاق زنبور یا شهد گیاهان مخلوط شده و در سلول های نوزادی ذخیره می شود. روی آن را با یک قطره عسل مهر و موم می کنند. گرده زنبور عسل به عنوان ماده غذایی برای انسان برداشت شده و به عنوان داروی مکمل دارای مزایای سلامتی مختلف است.

  • ترکیب 40 تا 60 درصد قندهای ساده (فروکتوز و گلوکز)،
  • حدود 20 تا 60 درصد پروتئین
  • حدود 3 درصد مواد معدنی و ویتامین‌ها
  • حدود 1 تا 32 درصد اسیدهای چرب و 5 درصد متنوع است

از هر کندو چقدر گرده گل بدست می آید؟

براساس آخرین اطلاعات، یک کلنی زنبور عسل یک تا هفت کیلوگرم گرده گل در سال را به ارمغان می آورد. هر روز، میزان گرده جمع آوری شده از یک کلنی به 50-250 گرم می رسد. دستگاه های خاصی یا تله های گرده ای هستند که برای جمع آوری سبدهای گرده استفاده می شوند به عنوان زنبورداری که به میله های آنها باز می گردد. زنبورها باید از طریق تله ها مجبور شوند تا به کندو بروند و بخشی از سبد گرده را از دست بدهند و آنها را برای جمع آوری گرده های بیشتر میفرستند!

طرز جمع آوری گرده گل : زنبورعسل چگونه گرده گل تولید و برداشت میکند؟

رنگ گرده گل

رنگ گرده گل متفاوت است، از زرد روشن تا سیاه. زنبور معمولا گرده را از همان گیاه جمع آوری می کند، اما گاهی اوقات گرده از انواع مختلف گیاهان جمع آوری می کند. دانه های گرده بستگی به گونه های گیاهی دارند؛ آنها در شکل، رنگ، اندازه و وزن متفاوت هستند.

خواص گرده گل

خواص گرده گل زنبور عسل به عنوان یک محصول درمان دارویی شناخته شده است، زیرا شامل گروه های ترکیبات شیمیایی است که توسط زنبورها ساخته شده و برای اهداف دارویی استفاده می شود. در گرده گل زنبور عسل ترکیب حدود 250 ماده شامل آمینو اسیدها، چربی ها، ویتامین ها، مواد مغذی و مغذی ها و فلاونوئیدها وجود دارد. منبع

 خواص گرده گل برای ورزشکاران

در این کلیپ ویدیویی با معجون عسل و گرده گل آشنا میشوید. میبینید که زنبور عسل چگونه این ماده غذایی ارزش را جمع آوری میکند و سپس زنبورداران چگونه گرده را از مسیر ورودی کندو به کمک تله از زنبور میگیرند! خواص گرده گل برای بدنسازی و ورزشکاران:

خواص معجزه گر و درمانی گرده گل

گرده گل جمع آوری شده توسط زنبور عسل با ترکیب های افزودنی زنبور به معجونی عالی تبدیل شده است:

250 ماده قابل استخراج شناسایی شده از گرده گل شامل آمینو اسیدها، ویتامین ها، میکروارگانیسم ها، ریزمغذی ها، چربی ها و فلاونوئیدها وجود دارد.

هشت خاصیت ویژه گرده گل چیست؟

(ترجمه توسط “سوغات اشترانکوه OshtoranHoney.com”)

خواص ضد التهابی گرده گل که با داروهای ناپروکسن، آنالگین، فنیل بوتازون و اندومتاسین مقایسه شده است. موثر در درمان بیماری های کبد.

فعالیت آنتی اکسیدانی، گرده زنبور عسل برای بیماریهای سرطان، قلبی عروقی، دیابت و فشار خون بالا مفید است.

گرده گل کبد را در برابر مسمومیت محافظت میکند

افزایش قدرت سیست ایمنی بدن با خواص ضد میکروبی و ضدویروسی گرده گل و موثر در درمان بیماری های مختلف آلرژیک.

مکمل غذایی غنی، باعث افزایش گلبولهای قرمز و از خاصیت ویژه گرده گل در جلوگیری و درمان بیماری های پروستات

رفع علائم یائسگی، عسل و گرده گل در بهبود سرطان سینه و مشکلات جنسی.

کاهش استرس، تقویت ظرفیت ذهنی و سیستم عصبی

استفاه بصورت پماد، مهار سوختگی و واکنشهای تورمی، التیام زخم ها. تحریک و جوانسازی پوست و کمک به سم زدایی بدن

???? سند مطالب فوق

 جهت خرید گرده گل و دریافت اطلاعات بیشتر روی این لینک کلیک کنید.

منبع مطالب ذکر شده درباره خواص گرده گل زنبور عسل:

با توجه به بازار پیچیده و تبلیغات فراوان جهت جلوگیری از نشر مطالب دروغین حتما سند مطالب ذکر شده در اینترنت را بررسی کنید و به خواندن آنها و انتشارشان بسنده ننمایید. مطالب فوق از سایت کتابخانه ملی پزشکی و مؤسسات ملی بهداشت آمریکا ترجمه گردیده است. لطفا جهت حمایت از سوغات اشترانکوه تولید کننده برتر عسل طبیعی استان لرستان و نشر آموزشهای کاربردی درباره خواص درمانی عسل و فرآورده های آن با اشتراک گذاری این مطالب با لینک این صفحه از تولیدات طبیعی حمایت نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *