درمان کمر درد با عسل

درمان کمر درد ، رماتیستم ، آرتروز با عسل

از گذشته تا به امروز عسل طبیعی به عنوان یکی از بهترین داروها معرفی شده است. استفاده از عسل طبیعی در در داروهای مرتبط به دستگاه گوارش و پوست بعنوان یکی از رایج ترین موارد استفاده از عسل می باشد. از این رو بهتر است که عسل را فراتر از یک انتخاب برای سفره های صبحانه در نظر بگیریم و از سایر خواص عسل طبیعی که مهمترین آنها خواص درمانی عسل است یاد کنیم.
یکی دیگر از موارد و مصارفی که عسل درمانی دارد، مربوط به دردهای موضعی و یا مزمن بخصوص در ناحیه کمر می باشد. اگر از منظر طب سنتی و اسلامی بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، می توان
 
سخن حکیم ابوعلی سینا را درباره عسل مطرح کرد که گفته است عسل دارای خاصیتی است که درد را ریشه کن می کند. اگر از منظر طب جدید بخواهیم مسئله را بررسی کنیم، دکتر رابرت هنکین پزشک معروف آمریکایی کتابی در این مورد به رشته تحریر در آورده که خواص ضد درد و درمانی عسل را در آن مطرح کرده است. در ادامه مواردی را که مرتبط با درمان کمر درد با عسل می باشد را مطرح می کنیم.


درمان کمردرد با عسل طبیعی

قابلیت درمانی عسل در درد استخوانها، رماتیسم، سیاتیک، پا دردهای شدید و دردهای مفاصل همیشه یادآوری شده است. پزشکان متعددی این خاصیت عسل را بر دلیل وجود اسید فرمیک (یا همان  جوهر مورچه) در عسل طبیعی می دانند. می توان بر روی یک پارچه یا گاز استریل مقداری عسل مالیده و روی موضع درد گذاشت و بعد از  حدود دو ساعت پانسمان را عوض کرد. البته به غیر از آن بعنوان مسکن هم می توان روزانه 2 قاشق مرباخوری عسل طبیعی در ابتدای روز مصرف کرد.

{loadmoduleid 125}

عسل درمانی برای مبتلایان به آرتروز

برای درمان آرتروز مقداری عسل را روی پارچه یا گاز استریل پهن کنید و روی مفاصل قرار دهید. این کار را روزی یکبار تکرار کنید. در صورتی که زانو درد یا آرنج درد دارید یا رگها و ماهیچه های شما دچار گرفتگی می شوند هر روز صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری عسل بخورید و با کمی عسل موضع درد را ماساژ داده و بگذارید عسل حدود 10 دقیقه روی موضع درد بماند. بعد از آن عسل را با آب ولرم یا آب  گرم بشویید.

عسل در مانی برای درمان کوفتگی ها

در صورتی که دچار کوفتگی عضلات شده اید، مقدار مساوی عسل و گلیسرین را ترکیب کرده و به محل کوفتگی بمالید تا بهبود آن تسریع یافته و درد آن کاهش یابد. در ضمن عسل طبیعی موجب کاهش کبودی و درد بوجود آمده نیز می گردد.

عسل درمانی برای درمان کمر دردهای عادی

در صورتی که دچار کمر درد عادی یا مزمن هستید که مربوط به دیسک نباشد، می توان 2 واحد پیاز را بصورت ریز رنده کرده و با 1 واحد عسل مخلوط کنید و به مدت یک روز به حال خود بگذارید. سپس مخلوط مربوطه را صاف کرده، مخلوط به دست آمده را با 1 واحد زرده تخم مرغ خام ترکیب کرده و میل نمایید. البته این دستور برای بیماران مبتلا به دیابت، نقرس و فشار خون توصیه نمی شود.

{loadmoduleid 126}

عسل درمانی برای ضربه خوردن یا صدمه دیدن استخوان

ساقه و برگ تازه علف هفت بند را بجوشانید با عسل طبیعی مخلوط نموده بر روی یک پارچه تمیز یا گاز استریل مالیده و روی محل ضربه خورده قرار دهید.

عسل درمانی و درمان رماتیسم

برای در مان دردهای رماتیسمی توسط عسل طبیعی باید تخم ترب سیاه و دانه های خشخاش سفید را به میزان 8 مثقال از هر کدام ساییده با هم وزن خود عسل طبیعی ترکیب کنید و بر روی موضع درد بگذارید. خوردن عسل طبیعی بصورت روزانه برای درمان دردهای رماتیسمی کهنه بسیار مفید است.
 
برای استفاده از عسل طبیعی به عنوان مسکن و یا درمانگر درد بیشتر توصیه می شود از عسل گوون (یا عسل کوهی) و یا از عسل سیاه دانه استفاده گردد. با این حال استفاده از عسل طبیعی تولید شده از سایر گیاه ها نیز برای این موضوع مانعی ندارد. عسل اشترانکوه به عنوان تولید کننده و توزیع کننده عسلهای مرغوب و دارنده گواهی های متعدد و تجربه طولانی در زمینه تولید عسل طبیعی مشوق و راهنمای شما برای استفاده از روشهای مختلف عسل درمانی بوده و عسل مورد نیاز شما را در هر نقطه از ایران و جهان به دست شما می رساند.

۲ در مورد “درمان کمر درد ، رماتیستم ، آرتروز با عسل”

  1. سلام من عسل ترکیبی سفارش بدم یا باید جدا بگیرم برا درمان روماتیسم وعسل شقایق همون عسل کوهی هس؟

    1. سلام؛ عسل طبیعی با طبع گرم میتواند به شما کمک کند.. توصیه میکنم خیلی سراغ اسم گیاه نباشید بله اولویت طبیعی بودن عسل باشد. عسل کوهی، میتواند گیاهان متفاوتی باشد و ضرورتا هر عسلی که اسم کوهی روی آن بگذارند قرار نیست فقط یک گیاه مشخص باشد. توفیق روز افزون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *