درمان افسردگی فصلی با ژل رویال و عسل

درمان افسردگی با عسل و ژل رویال

افسردگی از مشکلات رایج در فصل پاییز به عنوان عروس فصل‌هاست. پاییز با تمام جذابت‌هایش برای برخی افسردگی و دل تنگی به همراه دارد. در ادامه برخی راهکارهای درمان افسردگی فصلی را بررسی میکنیم

از علائم بروز افسردگی در فصل پاییز می‌توان به احساس ملال، غم، اندوه و پوچی جزء جدایی ناپذیر افسردگی است. سایر علائم شامل بی‌حوصلگی و بی‌انگیزگی برای انجام کار‌ها و فعالیت‌ها، احساس خستگی و کمبود انرژی، احساس خواب آلودگی، کاهش قدرت تمرکز و حافظه، تحریک پذیری، بی‌قراری و عصبانیت زیاد، میل به انزوا و تنها بودن و تغییرات در اشتها و وزن که معمولا با میل شدید به کربوهیدرات‌ها و شیرینی‌ها همراه است.

  • نوردرمانی کنید: در مقابل نور خورشید قرار بگیرید
  • به سلامت خودتان اهمیت بدهید: ورزش کنید، به مقدار کافی ویتامین و مواد معدنی استفاده کنید
  • با فردی امین و معتمد گفتگو کنید: وقتی خلق‌تان تنگ می‌شود، یک گوش مهربان و صبور پیدا کنید و از او بخواهید به حرف‌هایتان توجه کند.
  • مثبت اندیشی را تمرین کنید: نیمه پر لیوان را بیش از نیمه خالی آن مورد توجه قرار دهید.
  • ریلکسیشن فراموش نشود: متصور شوید که تمامی مشکلات، سختی‌ها و دل تنگی‌هایتان به شکل ابر‌های سفیدی در جایی نزدیک به افق (یعنی در جایی دور) در حال فرار از شما هستند.
  • از رنگ‌ها کمک بگیرید: بهتر است به رنگ نارنجی نگاه کنید، لباس نارنجی بپوشید، در خانه از پرده‌های نارنجی استفاده کنید یا در پارک قدم بزنید و برگ‌های قرمز، زرد و نارنجی روی درختان را تماشا کنید.

درمان افسردگی با عسل

دردرمان افسردگی نباید ازخواص شاداب کنندگی عسل غافل شد عسل طبیعی حاوی ترکیباتی مانند کامپفرول و کوئرستین است. این مواد به طور طبیعی شادابی و نشاط آورند و در بهبود علایم افسردگی تاثیر گذارند. در طب سنتی افسردگی از سردی مغز ناشی می شود بنابراین عسل را با عرق بهارنارنج و فرنجمشک مخلوط کنید و شبها برای پیشگیری از افسردگی مصرف کنید.

مصرف عسل به همراه شیر انرژی ازدست رفته را به سرعت باز می گرداند و به همراه آب و آبلیموی تازه می توان یک نوشیدنی آرامش بخش و انرژی زا تهیه کرد.

تحقیقات نشان می دهد که عناصر پلی فنول عسل می توانند در بازیابی سیستم های دفاع ضد عفونی سلولی دخالت می کنند و استرس اکسیداتیو را از بین ببرند. پلی فنل های عسل همچنین به طور مستقیم در فعالیت های آپوپتوتیک دخالت دارند ومی توانند موجب کاهش التهابات عصبی ناشی از میکروگلاییا شوند.

همچنین ژله رویال (شاه انگبین) از پیری زودرس اعضا و پوست جلوگیری می‌کند.

درمان افسردگی با ژل رویال

ژله رویال به خاطر تاثیر بر غدد کورتیکو – فوق کلیوی، یک ماده غذایی تقویت کننده است که برای افراد ضعیف، افسرده، دچار ضعف عصبی، افرادی که کار فکری شدید دارند و اشخاصی که دچار ناتوانی جنسی هستند، سودمند است.

ژل رویال قبل از هر چیز، به عنوان محرکی که وضعیت کلی شخص را با تسهیل متابولیسم درون سلولی بهبود می‌بخشد مطرح است. این ماده روی مجموعه بدن تاثیر گذاشته و آن را تقویت می‌کند. تمام افراد خسته می‌توانند از یک دوره درمان به وسیله ژله رویال سود ببرند.

۶ در مورد “درمان افسردگی با عسل و ژل رویال”

    1. سلام دوست گرامی، عسل های موجود ما را در منوی فروشگاه و صفحه خرید عسل میتوانید ملاحظه کنید. نهایتا اسامی عسل ها چندان اهمیت ندارد و توصیه عمومی من این است که سراغ عسل هایی با اسم های برند (معرف شده مثل عسل کنار یا آویشن و..) کمتر بروید چرا که حوزه تقلب در این موارد بیشتر است. نهایتا مهمترین چیزی که شما باید به آن توجه کنید: تست پارامترهای مهم و اساسی عسل میباشد. نه فقط تست قند و ساکارز.

      1. با این چرت و پرتا بازار زنبوردان و زحمتکشان این حوزه رو خراب نکن.توصیه ما اینه ک از فروشگاههای معتبر مخصوص عسل خرید کنید

        1. لطفا اگر نظری دارید ، مستند ایرادات رو بیان کنید و محل بحث موضوع رو از جانب علم بفرمایید در غیر اینصورت وقتی ما میگیم قبل از اقدام به خود درمانی یا درمان خانگی با ژل رویال یا عسل و سایر داروهای گیاهی از طریق غذا و خوراکی باید عوامل افسردگی شناسایی و تا حد ممکن درمان از اون طریق در اولویت هست و شما میگید چرت و پرت بیشتر بوی حسادت میاد تا نقد یا نظر علمی. درهرصورت برای عزیزانی که این مطالب رو مطالعه میکنند عرض کنم، استفاده از محصولات زنبور عسل در درمان بسیاری از بیماری ها بسیار موثر هست ولی مثال فردی که مبتلا به سرطان ریه است اولین قدم درمان ترک سیگار و دوری از محیط های آلوده درصورت امکان هست. صد البته میتوان روزی ده نخ سیگار کشید و عسل یا ژل رویال هم استفاده کرد و از خواص درمانی آن ها هم بهره مند شد، اما آیا این هزینه سنگین ، معقول است؟

  1. عسل برای درمان مثلا افسردگی چطور استفاده کنیم، چه مقدار در روز باید مصرف بشه؟ چه نوع عسلی برای افسردگی استفاده میشه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *