خواص و ضرر قهوه عسل

خواص و مضرات معجون عسل و قهوه

اگر شما هم جزو آن دسته از عزیزانی هستید که نوشیدن قهوه روز شمارا زیبا و دلنشین میکند حتما درباره ترکیب و خواص قهوه و عسل این مطالب خلاصه شده را بخوانید:

 اگر طرفدار قهوه هستید نیازی نیست که درباره خواص مزایا و معایب قهوه صحبت کنیم! چون شما آن را از قبل انتخاب کرده اید. اگر برای شیرین کرده قهوه تا امروز از قند یا شکر استفاده میکردید و لاغری یا مسائل مربوط به سلامتی برایتان مهم است پیشنهاد میکنم عسل را امتحان کنید.


علت انتخاب عسل بجای شکر

طرز تهیه قوه عسل

چرا باید قند و شکر را حذف کرد؟

اول از همه درباره ویژگی های قهوه و شکر اندکی اطلاعات داشته باشیم. اگر عادت به مصرف روزانه نوشیدنی های حاوی شکر و انواع قندهای مصنوعی دارید حتما یک تست خون ساده شامل کنترل چربی، کلسترل و قند خون و… همین یک عامل به تنهایی میتواند منجر به دیابت، چاقی، مشکلات قلبی و… بشود. حتی اگر لاغر هستید از مشکلاتی که برای شما پشت صحنه ایجاد شده در امان نیستید! پس دلیل کافی برای پیدا کردن جایگزینی بهتر از شکر برای قهوه داریم. “میخواهم زنده بمانم!!”

ویژگی های عسل به عنوان شیرین کننده

بیایید نگاهی به برچسب تغذیه بیندازیم.: کمی بیش از 17٪ عسل آب است و 80٪ بیشتر آن حاوی گلوکز و فروکتوز است.

گلوکز و فروکتوز هم مانند بسیاری از قندها، در سالهای اخیر اخبار بدی درباره عوارض آن ها منتشر شده است..

عسل با 17 درصد آب و 80 درصد فروکتوز و گلوکز! فقط سه درصد باقی می ماند

برگ برنده عسل

مواد تشکیل دهنده شکر
ترکیبات عسل
ترکیبات و مواد تشکیل دهنده و میزان قند عسل

بنابراین ، در 3٪ باقی مانده چیست؟

سه برگ برنده عسل

برگه برنده اول: از همه مهمتر، عسل حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان (مانند اسید اسکوربیک) و اسیدهای آمینه است (تا هجده مورد از آنها)؛ به عنوان مثال، عسل خواص ضد باکتریایی شگفت انگیزی دارد و حاوی آنتی اکسیدان است.

از عسل قرنها برای مقابله با عفونت ها استفاده شده است اما مطالعات جدیدتر دقیقاً توضیح داده اند که چرا عسل بسیار قدرتمند است. به نظر می رسد عسل در بسیاری از سطوح مختلف با عفونت ها مبارزه می کند.

آنتی اکسیدان های موجود در برخی اشکال عسل ممکن است به کاهش خطرات حمله قلبی،  کاهش سکته های مغزی و برخی از انواع سرطان کمک کند.

برگ برنده دوم: گویی این کافی نیست، عسل حاوی چندین ماده معدنی است ، از جمله؛ سالسوم ، آهن ، منیزیم ، ماده معدنی ، روتاسیوم ، کلرید dѕdium و ѕulrhur.

برگ برنده شماره سه: و نکته آخر ، honеu حاوی vitamіnѕ. сnсludіng vіtаmіn b1، b2، b3، b5، b6 و ویتامین c.

عسل نه تنها قهوه شما را شیرین می کند بلکه به “شیرین کردن” سایر قسمت های زندگی شما نیز کمک می کند.

شکر در برابر عسل

اما شکر و قندهای پالایش شده هیچ یک از این مزایای اضافی به عنوان برچسب در سمت راست نشان نمی دهد. آنقدر تصفیه شده و خالص است که فقط حاوی شکر (ساکاروز) است! از نظر ویتامین ها ، مواد معدنی یا آنتی اکسیدان ها خبری نیست. خلاصه اینکه شکر تصفیه شده قهوه شما را شیرین می کند اما هیچ چیز دیگری به شما نمی دهد!

نکات مهم در عسل و قهوه

عسل ها انواع مختلفی دارد و انتظار نداشته باشید عسلی که از یک سوپرمارکت با مبالغی نزدیک به شکر! خواص ذکر شده را داشته باشد.

پیشنهاد میکنم مقاله ما درباره روش تشخیص عسل طبیعی را حتما بخوانید

برای ایجاد نوشیدنی ها و معجون های خاص میتوانید از انواع مختلف عسل ها که از گیاهان و مناطق مختلف تهیه شده اند کمک بگیرید.

قهوه عسلی
قهوه عسلی

عسل های درجه یک گران قیمت تر هستند؛ اگر میخواهید از خواص عسل بهره مند شوید به هیچ وجه آن را نجوشانید و حرارت ندهید. سعی کنید زمانی که قهوه از لحاظ دما آماده نوشیدن بود (دمای آن کم شده بود!) در آخرین مرحله آن را عسل را به قهوه اضافه کنید؛ چراکه عسل با حرارت بالا 50 الی 60 درجه خواص درمانی خود را ازد دست میدهد.

قهوه شکلاتی با عسل
قهوه شکلاتی با عسل

عسل از شکر شیرین تر است پس میتوانید مقدار کمتری عسل اضافه کنید. مقاله خواص عسل و قهوه از سایت timelessscoffee.com  ترجمه و نکات تجربی سوغات اشترانکوه به آن اضافه شده است.

تجربیات خود در مصرف عسل با قهوه را با ما درمیان بگذارید.

۳ در مورد “خواص و مضرات معجون عسل و قهوه”

  1. وقتی قهوه تلخ با عسل میخورم انسلین بدم خیلی زیاد میشه ضعف میکنم عرق سرد حالت تهوه دستو پام میلرزه واسترس زیاد پیدامیکنم

    1. سلام؛ قهوه میتواند فشار شما را پایین بیاورد و با توجه به خوراکی های دیگر و سایر شرایط شما اگر تشدید شود باعث افت فشار شدید شود. و همچنین عسل میتواند اثر مواد غذایی را تشدید کند. مثلا اگر شما با یک فنجان قهوه اثرات تهییجی را تجربی میکردید اگر به همین مقدار قهوه ، عسل اضافه کنید باعث اثر بیشتر خواهد شد. قطعا اگر با مصرف قهوه حالت حمله استرس به شما دست میدهد باید میزان مصرف ان در هر نوبت بسیار کاهش پیدا کند. پیشنهاد میشود قهوه را بصورت رقیق تر یا ترکیب شده در نوشیدنی های دیگر سازگار با آن و با مقداره قهوه کمتر استفاده کنید. مواردی که گفته شد تجربیات شخصی است و شاید در منابع دیگری پیدا نکنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *