خواص قیمت و نکات خرید عسل وحشی

عسل وحشی خواص و قیمت | تفاوت عسل وحشی طبیعی و تقلبی

احتمالا هدف شما از جستجو برای خرید عسل وحشی با قیمت بیشتر چیزی بجز بهرمند شدن از خواص عسل وحشی نیست. آیا قیمت و خواص تبلیغ شده برای عسل شاخه ای و غار آن چیزی با واقعیت تطابق دارد؟ در این مقاله به طور کامل با فواید و روش های تقلب عسل طبیعی و وحشی آشنا خواهید شد.


خواص عسل وحشی یک موضوع بسیار جذاب است که باعث شده با توجه به شایعات و واقعیت های کیفیت و فواید درمانی از این نوع عسل، قیمت های نوجومی را تجربه کند. لطفا این مقاله را کامل خوانده و نظرات و تجربیات خود را با سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید.

عسل وحشی چیست و چه خواصی دارد؟

عسل هایی که درون کوه یا جنگل (یا هرجای دیگر) زنبورها بدون دخالت انسان جمع آوری کرده باشند عسل وحشی نامگذاری میشود. به همین علت علاقه مندان به عسل وحشی میگویند که بخاطر عدم دخالت انسان و احتمال اینکه داروهای شیمیایی به زنبورها داده نشده است و همین که اکثر عسل های موجود در بازار تقلبی و یا تغذیه مصنوعی (با شکر) هستند پس پرداختن قیمت های بالا برای عسل های وحشی ارزشش را دارد.

به اعتقاد این افراد عسل وحشی بخاطر عدم دخالت انسان که بدون استرس های سرکشی به کندو، با کمترین دخالت تولید میشود از کیفیت بالاتری برخوردار است.

درباره خواص عسل وحشی

آیا خواص عسل طبیعی زنبور عسل با عسل وحشی متفاوت است؟ درباره خواص عسل طبیعی صحبتهای فراوان و شایعات مختلف وجود دارد. درصورتی که بخواهیم خواص عسل وحشی را بشناسیم میتوانیم به مواد تشکیل دهنده آن مراجعه کنیم. عسل برای داشتن خواص درمانی نیازمند داشتن یک لیست از شرایط مختلف است که نژاد زنبور تولیدکننده آن را بتواند شامل گروه زنبورهایی قرار دهد که عسل درمانی تولید میکنند.

در اینجا بصورت خلاصه میتوان گفت هر عسلی که توسط زنبور تولید میشود ضرورتا خوب نیست و گروه کمی از عسل های طبیعی حتی ممکن است سمی باشند. چه انسان در آن دخالت داشته باشد یا خیر. اما میتوان گفت که عسلی که در طبیعت بکر تولید شده باشد نسبت به عسل های مجاور محل های کشاورزی که احتمالا سم پاشی کرده اند یا مناطقی که از لحاظ محیطی آلودگی صنعتی دارند بهتر است.

آیا عسل وحشی بهتر از عسل زنبور عسل است؟

اما این دلیلی بر تفاوت چشم گیر خواص عسل بی سرپرست (وحشی) با عسل زنبوردار نیست. و اگر قرار بود که عسل زنبوردار کیفیت پایین تری داشته باشد چرا دانش زنبورداری شکل گرفت؟ و چرا در کشورهای پیشرفته بسیار تخصصی تر به این موضوع نگاه میشود؟

بصورت خلاصه میتوان گفت اگر زنبوردار در یک منطقه بکر عسل را تولید کند (به دور از آلودگی محیطی) و با تجربه باشد و دانش مقابله صحیح با بیماری های زنبور عسل را داشته باشد کیفیت و اطمینانی که به عسل آن میتوان داشت نسبت به عسلی که زنبور وحشی و… تولید میکند بیشتر است.

 خرید عسل وحشی

قبل از خرید عسل وحشی حتما به این نکات توجه کنید:

قیمت عسل وحشی یکی از عواملی است که خرید آن را معقول نشان نمیدهد. گاهی قیمت عسل وحشی آن قدر زیاد است که اگر کسی به اندازه همان مبلغ خرید ژل رویال (اکسیر جوانی) بخرد بسیار منطقی تر و  مفید تر با خواص درمانی به اثبات رسیده بیشتر خواهد بود.

{loadmoduleid 124}

با توجه به بازار داغ خرید و فروش عسل وحشی و با توجه به اینکه همه فروشندگان مدعی به اصل و خالص بودن محصول خود هستند، اما متاسفانه بخش بزرگی از این مدعیان در ادعای خود صادق نیستند و به روشهای مختلفی روشهای نادرستی را انتخاب کرده اند! لطفا پیش از خرید عسل وحشی برای مصارف درمانی مختلف (پوست، بیماری و… یا هر شایعه ای که درباره خواص آن شنیده اید) توجه داشته باشید که حتما باید یک آزمایش جامع روی عسل انجام شود تا یک: طبیعی بودن؛ و دو: دارای خواص درمانی بودن آن ثابت شود.

یعنی هر عسل طبیعی ضرورتا درمانی نیست میخواهد وحشی باشد از درخت برداشت شده باشد یا نمونه ای تقلبی باشد؛ در تصویر زیر یکی از نمونه ها و روش های تولید عسل وحشی تقلبی را میبینید:

عسل وحشی تقلبی
عسل وحشی تقلبی

 با توجه به شرایط کنونی

 همین الان اگر از طریق شبکه های اجتماعی یا موتورهای جستجوی بگردید صدها فروشنده عسل وحشی را پیدا میکنید که میگویند: عسل آنها طبیعی است و همه عسل های دیگر تقلبی! مگر یک طبیعت فرسوده چقدر توان و ظرفیت تولید عسل غیره پرورشی را دارد که هزاران کانال، صفحه اینستاگرامی و وبسایت درحال فروش عسل وحشی هستند!

قیمت عسل وحشی

هیچ معیار و استانداردی برای قیمت عسلی وحشی وجود ندارد. از چندصدهزار تومان تا چند میلیون تومان در ازای یک کیلو. آیا با پرداخت این مبلغ تضمینی قابل اعتماد برای تایید کیفیت عسل نیز دریافت میکنید؟ آیا همین مبلغ برای خرید محصولی مانند ژل رویال که تمام خواص درمانی آن (در حوزه درمان و پیشگری از بیماری های سخت درمان از سرطان گرفته تا ناباروری و حتی زیبایی) مستند شده بهتر نیست؟؟؟

پاسخ به سوالات رایج درباره عسل وحشی

میگن، آقا عسلی که مومش سلول های ریزی داشته باشه مگه توسط زنبور وحشی نیست؟ و اون رو که نمیشه تقلبی داخلش داشت. پاسخ: فقط یکی از علت های کاهش کیفیت عسل، تولید نمونه ای مصنوعی است. چندین مورد دیگر از علل افت کیفیت عسل یا تولید عسل بد و یا حتی سمی طبیعی، و یا حتی روش های تقلبی وجود دارد که در توان خریدار معمولی نیست که بتواند تشخیص دهد.

مثلا برداشت عسل مسموم، برداشت غیراصولی و غیربهداشتی عسل (برداشت عسل با لارو زنبور که به علت سطح دانش پایین بسیاری دچار این مشکل میشوند) حرارت دادن برای یک دست شدن، ترکیب عسل  با عسلهای غیر مرغوب، نمایش و تبلیغ یک فیلم اما فروختن محصول دیگر و… بخش کوچکی از مشکلات خریدار هنگام سفارش عسل وحشی است!!!

قیمت عسل وحشی چقدر است؟

تعیین قیمت منصفانه برای عسل طبیعی پرورشی امری پیچیده است چه برسد به تعیین قیمت برای عسل وحشی. درحال حاضر قیمت گذاری عسل وحشی بصورت سلیقه ای اعمال میشود اما به علت شرایط سخت برداشت عسل طبیعی وحشی و مقدار بسیار کم، اگر باشد قیمت معقول وبصرفه ای نخواهد داشت و قیمت عسل پرورشی که با شرایط مناسب تولید شده باشد به مراتب بصرفه تر است.

عسلی که در کوه تولید شده بهتر از عسل های مزرعه ای و شهری است. پس در نتیجه عسل وحشی بهتره؟

بله عسل هایی که در محیط های طبیعی بکر تولید میشوند از کیفیت بالاتری برخوردارند اگر بتوانید شرایط فوق را که توضیح داده شد در نظر بگیرید. یعنی خودتان سمی یا غیر سمی بودن عسل را تشخیص بدهید و یا اینکه مطمئن شوید فروشنده واقعا نمونه ای واقعی به شما داده و هزینه میلیونی احتمالی که برای آن میخواهید بپردازید برایتان مساله ای نباشد.

آیا شما عسل وحشی برای فروش دارید؟

لطفا این مقاله را کامل مطالعه کنید. با توجه به حرفه و تخصص و حضور در طبیعت دسترسی به انواع عسل وحشی برای ما آسان است، اما به دلایل ذکر شده خرید عسل وحشی را توصیه نمیکنیم. یکی از این عوامل آسیب جدی وارد کردن به طبیعت است. اما شاید طبیعت برای شما اهمیتی نداشته باشد، پس به سایر دلایلی که در مقاله شرح داده شده پیشنهاد میکنم عسل وحشی نخرید!

شما خودت عسل وحشی نداری، داری بازار عسل وحشی رو خراب میکنی

به واسطه فعالیت در حوزه زنبورداری و کشاورزی و همچنین ارتباطات با فعالان این حوزه شاید بیش از پانصد شماره تماس از افراد مختلف در این حوزه زنبوردای و جمع اوری انواع عسل طبیعی و … لااقل برای خرید عسل وحشی در گوشی بنده ذخیره شده است اما به دلیل اینکه خرید عسل وحشی را منطقی نمیدانیم نه خودمان اقدام به فروش عسل وحشی کرده ایم و نه آن را به کسی توصیه میکنیم. از شر این

بهترین عسل وحشی کدام است؟ عسل کوهی وحشی یا عسل جنگل یا عسل غار؟

تفاوت عسل های وحشی با هم همانند عسل های پرورشی زیاداست و معیار کلی را نمیتوان درنظر گرفت. اما عسل مناطق با رطوبت بالا احتمال فساد بالاتری دارند.

سوال من این است که اگر عسل زنبور عسل در محیط بکر طبیعی تولید شده باشد و تمام ضمانتهای لازم را برای کیفیت خود کسب کرده باشد و هزینه کمتری هم داشته باشد باز هم این معادله قابل مقایسه است؟

خلاصه مطلب: درصورت تمایل به خرید عسل وحشی با توجه به عدم تفاوت با نمونه عسل طبیعی و همچنین قیمت گزاف اصلا به صرفه نیست ولی درصورت پافشاری برای خرید آن  حتما نمونه را به آزمایشگاه ارسال کنید و فاکتورهای کامل را در آزمایشگاهی مجهز و موردتایید استاندارد آزمایش کنید. اینجا میتوانید نمونه استاندارد تعریف شده برای خرید عسل طبیعی را در صفحه عسلهای مختلف مخصوصا عسل کوهی ملاحظه کنید.

درصورت تمایل تجربیات خود را از خرید عسل شاخه ای جنگلی و… یا تقلب هایی که مواجه شده اید را با سایر دوستان خود درمیان بگذارید.

۱۱ در مورد “عسل وحشی خواص و قیمت | تفاوت عسل وحشی طبیعی و تقلبی”

  1. سلام
    من سیستان بلوچستان هستم. اینجا عسل وحشی طبیعی پیدا میکنیم به چوب چسبیده بخاطر درخت کنار . کندنش سخته . زنبورهای وحشی اون کندوها رو درست میکنن. زنبکرهاش سیاه و ریزن . عسل کمی دارن و مومش خیلی نرمه و عسلش ی عطر خاص داره.

  2. سلام من عسل وحشی اصل میخواهم چون بیماری التهاب روده دارم و احتیاج دارم من چندین بار عسل آویشن استفاده کردم ولی اثر بخش نبود در ضمن چون بیماری روده ای دارم به بره موم اصل هم نیازمندم من سوالی دارم اگر بره موم را بخورم که چسبنده و تند است آیا آسیبی به روده و معده میرساند ؟چون میترسم به روده ام بچسبد در هرحال چه نوع بره موم استفاده کنم که مفید باشد؟ عصاره بره موم خود بره موم را استفاده کنم من از یک شرکت کپسول بره موم را استفاده کردم ،وای اثر نکرد. لطفاً و وجدانٱ مرا راهنمایی کنید.ممنون

    1. سلام وقت بخیر؛ تفاوتی بین عسل طبیعی با عسل وحشی نیست. توصیه میکنم از خرید عسل وحشی به دلایلی که در بالا توصیه شده منصرف شوید. همانطور که فرمودید برای مشکلات مذکور استفاده از بره موم گزینه مناسبی است و نمونه ارائه شده توسط سوغات اشترانکوه هیچ گونه ریسک چسبندگی در دستگاه گوارش ندارد. توصیه میکنم از خود درمانی در بیماری های خاص پرهیز کنید و از نظر پزشک متخصص کمک بگیرید. ضمنا استفاده محصولاتی مثل عسل یا بره موم و… نیازمند استفاده منظم برای تاثیر گذاری مطلوب هستند. مثلا بسیاری از خواصی که به ژل رویال یا عسل نصبت داده شده در تحقیقات با دُز مشخص و مدت مشخص اعلام شده مثلا دوره ۴۰ یا نود روزه. پس چه استفاده غیر منظم و ناکافی از بهترین عسل دنیا میخواهد وحشی باشد یا پرورشی یا ژل رویال یا … درصورت استفاده نادرست از خواص آن بهره مند نمیشود. آرزومند سلامتی شما هستم.

    2. سلام باعرض معذرت میخواستم بگم که ما فروشنده عسل طبیعی و سایر موارد ساخت زنبور عسل هستیم و میتونیم شما را راهنمایی کنیم در ضمن فروشنده دارای دکتری علوم قرآنی در بیروت لبنان رو داردکه در این باره اطلاعات بسیار مفید والبته مهم‌ای برای شما داره که در صورت درخواست شما می تونه
      نسخه کامل ، دستور استفاده و موارد مورد نیاز مصرف رو به شما اطلاع بده .
      در صورت نیاز به درمان وراهنمایی بیشتر وشناخت تماس بگیرد.
      با تشکر…

  3. صابر اسکندری

    باسلام،بنده،نیاز فوری به عسلی داشتم که خداوند مهربان از جهت درمانی توصیه فراوانی داشتند،. اما چیزی که مرا ناراحت کرده،بی وجدانی کسانی است که با ستمکاری تمام بر اینکه متقاضی بر اساس تجویز درمانی بر بیماری اش و با هزاران امید اقدام به تهیه آن میکند و هنوز موفق نمیشود فروشنده و تولید کننده ای بیابد که در کارشان صداقت داشته باشند و هرکس از محصول خودش تعریف میکند،.مگر در خلقت زنبورهای عسل خداوند نواقص یا برتری به هم داده،.این ما انسانهای کافر و مشرک هستیم که بخاطر منافع دنیوی،دست به جنایات مختلف میزنیم،.نه در عسل،بلکه در تمامی نعمتهایی که پروردگار مهربان آفریده، مثل روغن زیتون و عسل و غیره ،این مشرکان در سراسر کشور چه در کارخانجات چه غیره دست به ناخالصی نمودن آن کردند چون سود مادی بیشتر ببرند و متوجه ضرری که به همنوعش میرساند نیست،. به نظر من این دزدی و فساد اگر از مردم پنهان باشد ولی حاکم مطلق خداست و به سزای اعمال نجس خود خواهند رسید..در آخر بگویم که زنبور عسل آفریده خداست چه وحشی و چه اهلی ،بلکه همگی از یک سیستم بدنی برخوردارند،.مهم زنبور دار و فروشنده عسل است که چه رفتار مومنانه و منصفانه داشته باشد،واین اول به نفع خودش است،بعد به دیگران. باتشکر

    1. سلام دوست گرامی، متاسفانه تقلب بخشی از واقعیت امروز جامعه ماست. در همین ارتباط از طریق همین سایت و شبکه های اجتماعی روش های کیفیت سنجی آموزش داده شده که حتما پیشنهاد میشود قبل از اقدام به خرید ملاحظه بفرمایید.

  4. اقا من یک چیز میگم،درسته تشخیصش سخته اما از لحن و چگونگی صحبت های شما میشه فهمید که حقیقت رو دارید میگید.

    1. سلام دوست گرامی؛ محبت دارید و ممنونم به لطفتون. اما پیشنهاد میکنم همیشه در درجه اول ادله و دلایل افراد رو توجه بفرمایید. بازهم متشکرم از لطف شما.

  5. باسلام مطالب شما کاملا درست ومنطقیست مسئله مهم اینه فروشنده قابل اعتماد باشه برامون که خریدار معمولی هستم

  6. محمد طولابی تهران

    خراب جلپه دادن عسل طلیعی فکر نکنم شکرد خوبی باشد
    عسل بکر طبیعی که از انواع گل ها گرفته میشه به مراتب از کندوی که کمکی به زنبپر شکر داده میشود بهتر است

    1. سلام جناب طولابی؛ بنده هم با شما موافق هستم که عسلی که زنبورها از گلهای وحشی تهیه کرده و در منطقه ای بکر تولید شده نسبت به عسل تغذیه شده با شکر یا حتی عسل طبیعی ولی تولید شده در مناطقی که احتمال آلودگی به آلاینده های صنعتی و کشاورزی وجود داره بیشتره.
      مخاطب عاقل و بالغ است، و اینکه توهین کنیم که مثلا ما درحال ارائه اطلاعات غلطی هستیم یا … نه در شان شماست (که تلفنی هم تماس گرفتید!) و نه در شان بنده. خواننده قطعا دلایل مقاله را بررسی میکند و نظر خود را هم دارد و اگر ایرادی نسبت به محتوای ارائه شده دارید قطعا با دلیل مطرح کنید که مطالبی از این دست فقط با دلیل و استناد قابل بحث هستند.
      مجددا ادعای خود را اینجا جدی تر و محکم تر مطرح میکنم و اگر نظری روی این موضوع دارید این دفعه مستند صحبت کنید:: عسل زنبورعسل که با اصول علم زنبورداری در یک منطقه بکر تولید شده باشه نه تنها میتواند کیفیت بالاتری از عسل زنبوروحشی داشته باشد (با این پیشفرض که نمونه اصلی و طبیعیش به دست مشتری برسد) بلکه با هزینه بسیار مناسب تر و همچنین کیفیت قابل پیگیری و مستند تری بدست می آید.
      همینجا مجددا دعوت میکنم از دوستان منتقد به این نظر، دلایل خود را منتشر نمایید با افتخار از همین درگاه به مخاطبین ارائه میشود و عزیزان و محققین ارجمند نیز در این موضوع نظرات خود را اعلام بفرمایند. ضمنا به زودی نظرات برخی از عزیزان صاحب نام و علم در این موضوع بصورت مستند از همین درگاه منتشر خواهد شد.
      توفیق روز افزون

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *