تشخیص عسل طبیعی با آب

تشخیص عسل طبیعی با آب سرد و گرم

تست تشخیص عسل طبیعی با آب سرد را با هم بررسی می کنیم که چقدر آزمایش عسل طبیعی با اب می تواند دقیق باشد.

خواص فیزیکی عسل همیشه یکی از موارد محل بحث روی کیفیت عسل بوده و هست. بعضا می بینیم که می گویند عسل خوب باید روان باشد یا دیگری میگوید عسل خوب باید سفت باشد، شخص دیگر می گوید باید پیوسته جاری شود و دیگری می گوید باید هنگام ریختن بریده نشود و…

    عسل به علت مقدار بسیار اندک آب، به سختی فاسد می‌شود و از همین روی نگهداری، انتقال و تجارت آن آسان است. قبل از کریستال سازی شربت نیشکر و تهیه شکر، عسل تنها ماده غذایی بود که جهت شیرین‌کنندگی توسط بشر استفاده می‌شد. منبع: ویکی پدیا

با توجه به وجود آب و مواد قندی در عسل درباره یک ماده روان و چسبنده صحبت میکنیم.

اما راه های دیگری برای لذت بردن از این شهد طبیعی وجود دارد. شانه، کریستالی، مایع، شلاق و فراتر از آن – فقط به نوع استفاده مورد نظر شما بستگی دارد. بین مجموعه گسترده ای از گونه ها و تنوع اشکال، انواع مختلفی از عسل برای مصارف مختلف وجود دارد. منبع: هانی دات کام.

با توجه به تمام نکات گفته شده، ببینیم که تشخیص کیفیت عسل یا اصل و طبیعی یا تقلبی بودن عسل توسط آب ممکن است یا خیر.

تست تشخیص عسل طبیعی با اب سرد

 در شرح تست تشخیص عسل طبیعی با آبسرد گفته می شود که: زمانی که عسل را با یک قاشق به مرور به شکل زیر در عسل میریزید

تست تشخیص عسل طبیعی با آب سرد
تست تشخیص عسل طبیعی با آب سرد

به صورت شکل بالا عسل باید خودش را حفظ کن و حل نشود. یا اگر یکباره مقدار عسل را مثلا یک قاشق عسل در آب بریزید بصورت قطعه ای در ته ظرف خودش را حفظ میکند و با سرعت بسیار کمی به شکل کف ظرف در خواهد آمد.

روش تشخیص عسل طبیعی با اب سرد
روش تشخیص عسل طبیعی با اب سرد

آیا عسل در آب سرد حل میشود؟ عسل در اب سرد حتی با هم زدن به سختی حل میشود

روش تشخیص عسل طبیعی با اب سرد
روش تشخیص عسل طبیعی با اب سرد

پس اگر عسل را در کف یک ظرف پهن حاوی آب ولرم ریختید باید قدری خودش را حفظ کند.

روش تشخیص عسل طبیعی با اب سرد
روش تشخیص عسل طبیعی با اب سرد

تست تشخیص عسل طبیعی با آب گرم

و اگر عسل را در آب گرم بریزید بصورت خودکار حل نمی شود و نیاز به هم زدن دارد. و اگر حین ریختن عسل و آب ترکیب شد می توان گفت آن ماده به احتمال زیاد عسل نیست.

میتوانید عسل های تست شده در آزمایشگاه مورد تایید سازمان استاندارد را در زیر بررسی کنید. این عسل ها شناسنامه دار و دارای تضمین و ضمانت تایید کیفیت در آزمایشگاه هستند:

تشخیص عسل طبیعی با آب ممکن است؟

تعیین کیفیت عسل یک مساله کامل پیچیده است و تعریف ذهنی جامعه از عسل خوب و بد یا تقلبی کاملا تصوری ضعیف است. در پاسخ به سوال آیا تشخیص عسل تقلبی با آب سرد یا گرم ممکن است، همین بس که: در تعیین کیفیت و قیمت عسل طبیعی ده ها پارامتر محیطی و… موثر است که قیمت و کیفیت عسل های کاملا طبیعی را از هم متمایز میکند و در هیچ یک از این موضوعات ترکیب عسل با آب نمیتواند کمک حتی نسبی داشته باشد؟

روش خانگی تشخیص عسل تقلبی چقدر دقیق است؟

این روش دارای تضاد بسیار زیادی است که در ویدیویی با موضوع تشخیص عسل طبیعی با آب سرد یا گرم در همین مقاله توضیح داده شده است.

تا چه حد آزمایش تشخیص کیفیت عسل با آب سرد و گرم دقیق است؟

مطالب فوق با اصلاحاتی که صورت گرفته تا حدی درباره خواص فیزیکی بسیاری از انواع عسل صادق است. اما فراموش نکنید روان بودن و چسبندگی یا سفت بود و حتی رنگ عسل به موضوعات مختلفی بستگی دارد. اما تست عسل طبیعی با آب سرد یا گرم به هیچ عنوان نمیتواند کیفیت عسل را جهت مصارف درمانی تایید یا رد نمایید و بطور خلاصه به هیچ عنوان قابل استناد نمی باشد.

درصورتی که میخواهید درباره تشخیص کیفیت عسل اطلاعات دقیق تری بدست آورد بر روی لینک کلیک کنید

۱۱ در مورد “تشخیص عسل طبیعی با آب سرد و گرم”

  1. محمود نوری

    آیا قاشقی که عسلی شده و در هنگام شتشو با آب معمولی بحالت چرب براحتی شسته نشود نشان از کیفیت آن است

    1. سلام جناب نوری؛ میزان خاصیت حل شوندگی عسل در آب نمیتواند معیار مناسبی برای تعیین کیفیت یا طبیعی و غیرطبیعی خواندن عسل باشد. اساسا اگر از عسل طبیعی و کیفیت سنجی عسل طبیعی صحبت میکنیم باید بدانیم که حتی عسل های طبیعی کاملا طبیعی! یا حتی وحشی! هم میتوانند رده بندی و رتبه کیفیت بسیار متفاوتی از هم دیگر داشته باشند.

  2. شما میگید تست عسل طبیعی با آب سرد به اینصورت که عسل طبیعی دیرتر حل میشه و عسلهای شربت تقلبی زود حل میشه این روش تشخیص عسل طبیعی با آب درست جواب نمیده؟؟ اصلا نمیشه روش حساب کرد؟ کلی آموزش توی اینترنت هست کلی فروشگاه دارن تبلیغش میکنن فیلم تشخیص عسل طبیعی با اب سرد هست که عسل میریزه توی اب سرد یا جوش و تفاوت حل شدن عسل اصل با عسل تقلبی رو نشون میده چطوره

    1. سوال بود یا خبر؟ سرد و گرم تفاوت چشمگیری اعلام شده ای نداره و ترجیج و اولویت استفاده عسل طبیعی هست.. بصورت شربت، بدون افزودنی یا هر ترکیب مشابه.

  3. من وخانمم قند داریم دکترا میگند عسل طبیعئ ضرر ندارد
    اگه اطمینان دارید عسلتان طبیعیه ۳ کیلو وایه ما بفرستین
    اینم بگم اگه خوب باشه هزا ران کیلو اینجا خریدار داره

    1. سلام جناب مظلومی، از طریق صفحه خرید عسل که در منوی اصلی و قسمت فروشگاه قرار دارد به اطلاعات دقیق عسل ها و میزان خلوص اونها میتونید دسترسی داشته باشید و یا اگر نیاز به مشاوره تلفنی دارید از طریق شماره تماس اعلام شده در صفحه تماس با ما میتونید با ما در ارتباط باشید.

    2. سلام عزیز من تنها راه تشخیص عسل آزمایشگاه است . در آزمایشگاه های کشاورزی عسل را از ۱۰ تا ۱۵ مورد تست می کنند. تنها یک بخش آن ساکارز یا قند است. مقدار رطوبت، گوگرد و … هم بسیار مهم است. تا خودت آزمایش نکردی حرف کسی را قبول نکن. البته نمی خواهم بگم فروشنده دروغ می گوید ایشان هم خرید. گاهی اوقات زنبور دار هم ممکن است اشتباه کند زنبورهایش رفته باشند قند دزدیده باشند. برای آزمایش ۲۵۰ گرم می خواهد. امیدوارم کمکی کرده باشم.

      1. سلام دوست عزیز؛ تست گوگرد!!! شما چیزهای از کیفیت سنجی شنیدید و حرفتان در کل درست است که خریدار باید قطعا محصولات خریداری شده را تست کند. اما توصیه میکنم به آموزشهای کیفیت سنجی ما در شبکه های اجتماعی و همین سایت میتواند مراجعه کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *